Centre for Digital Humanities

News

Vacature: Communicatie- en onderwijsmedewerker bij CDH

Het Centre for Digital Humanities (CDH) zoekt van 1 juni tot 1 december 2024 een collega communicatie en onderwijscoördinatie in verband met een zwangerschapsverlof. Reageren kan t/m 26 maart 2024.

Wat ga je doen?

Je komt te werken in een professioneel en enthousiast team. We zien en spreken elkaar regelmatig, digitaal en op locatie. Je bent verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie-uitingen van het CDH. Je vindt het leuk om te schrijven en treedt op als redacteur van de CDH-website. Tijdens je dienstverband heb je de mogelijkheid om een eigen project op te pakken in de vorm van bijvoorbeeld een interviewreeks, een korte informatieve video, etc. Daarnaast ben je (mede)verantwoordelijk voor het coördineren en organiseren van het CDH-onderwijsprogramma. Verder bestaan de taken uit:

  • nieuwsberichten en evenementen schrijven en plaatsen op de CDH-website, intranet en corporate site (waar nodig in afstemming met communicatiecollega’s);
  • maandelijkse nieuwsbrieven samenstellen en versturen, waarbij er ook veel ruimte is voor eigen contentproductie;
  • promotie van CDH-uitingen en evenementen;
  • lezingen en workshops organiseren binnen het CDH-onderwijsprogramma: afstemmen met sprekers en docenten, doorsturen van course manuals, communicatie met de deelnemers, aansturing van de praktische organisatie door het CDH-secretariaat (catering, zalen, deelnemersregistraties, wachtlijst bijhouden, etc.), feedback verzamelen;
  • de CDH-LinkedInpagina en website onderhouden en optimaliseren;
  • contact onderhouden met samenwerkingspartners van het CDH elders in de faculteit.

Wat breng je mee?

We zoeken een collega die goed het overzicht kan bewaren en het geen probleem vindt om snel te schakelen tussen verschillende taken. Je bent zelfstandig, maar kan ook goed samenwerken in een klein team. Verder breng je het volgende mee:

  • minimaal hbo-werk- en -denkniveau;
  • een opleiding op het gebied van communicatie en/of ervaring binnen dit vakgebied;
  • uitstekende communicatieve- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands en in het Engels;
  • ervaring met CMS-systemen zoals WordPress en Drupal, en mailingsoftware zoals Maileon;
  • organisatietalent en organisatiesensitiviteit;
  • nieuwsgierigheid en het vermogen om door te vragen;
  • werkervaring binnen een academische organisatie en/of affiniteit met digital humanities is een pre.

Wat bieden wij?

Wij bieden:

  • een functie voor bepaalde tijd van 1 juni tot 1 december 2024;
  • een werkweek van 24 tot 28 uur, waarvan ongeveer 60% communicatietaken en 40% onderwijscoördinatie;
  • een bruto maandsalaris van minimaal € 3.072,- tot maximaal € 4.103,- bij een fulltime dienstverband (schaal 8 van de cao Nederlandse Universiteiten); 
  • 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%; 
  • een pensioenregeling, gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof en flexibele arbeidsvoorwaarden op basis van de cao Nederlandse Universiteiten. 

Naast de arbeidsvoorwaarden die zijn vastgelegd in de cao Nederlandse Universiteiten kent de Universiteit Utrecht een aantal eigen regelingen. Zo zijn er afspraken over professionele ontwikkeling, verlofregelingen, regelingen op het gebied van sport en cultuur en krijg je korting op software en andere IT-producten. Ook geven we je de ruimte om je arbeidsvoorwaarden uit te breiden via het Keuzemodel Arbeidsvoorwaarden. Zo stimuleren we je graag om te blijven groeien. Kijk voor meer informatie op werken bij de Universiteit Utrecht.

Over ons

Een betere toekomst voor iedereen. Die ambitie motiveert onze wetenschappers bij hun toponderzoek en het geven van inspirerend onderwijs. Bij de Universiteit Utrecht werken diverse disciplines intensief samen aan maatschappelijk belangrijke thema’s. Onze focus ligt op Dynamics of Youth, Institutions for Open Societies, Life Sciences en Pathways to Sustainability. Sharing science, shaping tomorrow

Aan de faculteit Geesteswetenschappen zijn ongeveer 1.100 medewerkers en 7.000 studenten verbonden. De faculteit omvat vier kennisdomeinen: filosofie en religiewetenschap, geschiedenis en kunstgeschiedenis, media- en cultuurwetenschappen en talen, literatuur en communicatie. Met het onderwijs en onderzoek op deze gebieden wil de faculteit bijdragen aan een beter begrip van Nederland en Europa in een sterk veranderende maatschappelijke en culturele context. De enthousiaste en betrokken collega’s en de uitstekende voorzieningen in de historische binnenstad van Utrecht, waar de faculteit is gehuisvest, zorgen voor een inspirerend werkklimaat.

Binnen de geesteswetenschappen wordt in toenemende mate gebruikgemaakt van gedigitaliseerde gegevens en geavanceerde tools om deze data te bewerken en analyseren. Om onderzoek en onderwijs op dit gebied te ondersteunen is aan de faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht een Centre for Digital Humanities (CDH) ingericht, waarmee bestaande activiteiten versterkt en gebundeld worden. Zo worden in het Research Software Lab applicaties ontwikkeld op het vlak van onder andere tekst- en datamining, taalkunde, filosofie, taal- en literatuurwetenschappen en geschiedenis. Daarnaast worden in de labs van het Institute for Language Sciences experimentele voorzieningen geboden ter ondersteuning van taalkundig onderzoek met proefpersonen, zoals een fonetisch lab, babylab, eye-tracking lab en EEG/ERP-faciliteiten. Bij de Data School worden onder meer data ethiek en publieke debatten op sociale media onderzocht. De infrastructuur die al deze activiteiten mogelijk maakt wordt gebouwd en beheerd door de backoffice van het CDH.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met met Jill Briggeman via j.briggeman@uu.nl.

Wij verzorgen zelf de werving voor deze vacature. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatie

Als Universiteit Utrecht willen we een thuis zijn voor iedereen. We waarderen medewerkers met diverse achtergronden, perspectieven en identiteiten, onder andere op het gebied van culturele, religieuze of etnische achtergrond, gender, seksuele oriëntatie, functiebeperking of leeftijd. We streven naar een veilige en inclusieve omgeving waarin iedereen kan floreren en waaraan iedereen kan bijdragen.

Heb je interesse om te solliciteren? Stuur hier je motivatiebrief en cv toe.

We plannen de gesprekken in in de twee weken na de sollicitatiedeadline.