Student-assistent gezocht bij Centre for Digital Humanities (0,2 – 0,3 fte)

Binnen de geesteswetenschappen wordt steeds meer gebruik gemaakt van gedigitaliseerde data en tools om deze data te bewerken en analyseren. Om onderzoek en onderwijs op dit gebied te ondersteunen is aan de faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht een Centre for Digital Humanities (CDH) ingericht, waarmee bestaande activiteiten versterkt en gebundeld worden.

Zo worden in het Research Software Lab applicaties ontwikkeld op het vlak van onder andere tekst- en datamining, taalkunde, filosofie, taal- en literatuurwetenschappen en geschiedenis. Daarnaast worden in de labs van het Institute for Language Sciences experimentele voorzieningen geboden ter ondersteuning van taalkundig onderzoek met proefpersonen, zoals een fonetisch lab, babylab, eye-tracking lab en EEG/ERP-faciliteiten. Bij de Data School worden onder meer data ethiek en publieke debatten op sociale media onderzocht. De infrastructuur die al deze activiteiten mogelijk maakt wordt gebouwd en beheerd door de backoffice van het CDH.

Als student-assistent bij het CDH ondersteun je het kernteam bij uiteenlopende werkzaamheden op vlak van met name communicatie en organisatie. Je komt te werken in een professioneel en enthousiast team. We zien en spreken elkaar regelmatig, digitaal en op locatie. We streven naar een team dat divers en inclusief is wat betreft vaardigheden en opvattingen.

Taken

• Beheer van de CDH inbox (mailtjes beantwoorden en/of personen doorverwijzen);
  • Registratie van boekingen i.k.v. CDH onderwijsprogramma (boekingen accepteren of afwijzen, wachtlijstbeheer, maatwerk workshops inplannen etc.);
  • Helpen bij het bijhouden van de info op CDH website en het plaatsen van nieuwsberichten en events;
  • Helpen bij het plannen en uitvoeren van het CDH onderwijsprogramma (communiceren met presentatoren/docenten van workshops/lezingen over lesprogramma, datum, teksten, etc.);
  • Helpen bij de organisatie van een kleinschalig DH netwerkevent in najaar 2023 en een grootschalig DH symposium in het voorjaar van 2024;
  • Assisteren bij lezingen (zaal klaarzetten, publiek ontvangen, technische hulp regelen indien nodig);
  • Helpen bij promotie rondom CDH events (info sturen naar juiste doelgroepen);
  • Plaatsen van posts op de CDH LinkedIn.

Profiel

Je volgt een (R)MA bij Universiteit Utrecht, en bent minimaal 6 maanden beschikbaar voor 8-12 uur per week. Affiniteit met Digital Humanities is een pre. Je bent nauwkeurig, betrouwbaar, proactief en vindt het leuk om in een klein team te werken. Verder heb je een vlotte pen: je vindt het leuk om content te schrijven, en je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Interesse? Mail dan t/m 16 april 2023 je CV en een motivatiebrief naar j.briggeman@uu.nl. De startdatum en aanstellingsduur worden bepaald in overleg; een vaste werkdag is in elk geval de donderdag. We bieden je een salaris in lijn met de student-assistent schalen binnen de CAO Nederlandse Universiteiten.